dag 9 - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Heijenk - WaarBenJij.nu dag 9 - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Heijenk - WaarBenJij.nu

dag 9

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Heijenk

11 September 2014 | Nederland, Deventer

Wow, wat is dat leuk om te reizen met de auto door de bergen en dan te overnachten in een backpakkers lodge.
we zijn om 10 uur bij Merel weggereden. Via Rangiora zijn we richting kaikoura gegaan. Ongeveer 230 kilometer verder.
het is een mooie rit door de bergen. hele bergen met bos, of hele bergen met gras en schapen. Veel bochten natuurlijk.
op een gegeven moment zijn we van de hoofdweg afgegaan, en kwamen op een gravelpad uit. op de kaart stond dat we die ook konden rijden, dus dat leek ons wel leuk.
het was ook prachtig! we reden door een dal met verschillende weiden met koeien, dan weer een weide met schapen, dan weer met herten, en toen ook nog een weide met hele grote, dikke stieren...
Het is net als op de Veluwe, je gaat zo`n ribbelding over, en dan rijd je dus tussen de dieren door. Arme schaapjes, die wisten niet wat ze overkwamen, en renden allemaal verschrikt weg. Eerst riepen de moederschapen hun lammeren en dan renden ze weg...
Op een gegeven moment konden we niet meer verder.... Wij weer...
bij een huisje hebben we aangeklopt, maar daar deed niemand open...
toen kwam er een boer op een motorfiets om te kijken wat wij daar deden... We hebben hem de weg maar gevraagd.
Ik vertelde hem dat het ons wel een leuk weggetje leek, en hij vond ook dat wij " a nice spot" hadden gevonden, maar dat we toch echt helemaal verkeerd zaten. We zaten wel weer dicht bij de hoofdweg, dus daar zijn we maar weer heen gegaan. Die boer vroeg nog of we een kop thee wilden komen drinken, maar we hadden net onder de Mimosabomen brood gegeten en zaten helemaal vol. Aardig toch van die man... Hij kende ons helemaal niet en dan toch zoiets vragen.
We zijn verder gereden en kwamen toen langs Goose Bay. Daar stond op de kaart dat er "Rock Art' was en dat wilde ik wel even bekijken. Ik dacht dat het een soort uitgehouden rots zou zijn, met mooie figuren, maar het waren rotsen die in de oceaan lagen... Ook mooi om op te klimmen en bovenop stond een heel mooi plantje met gele bol bloemetjes...
Vanaf daar konden we Kaikoura al zien liggen maar we moesten nog helemaal rond een baai voor we er waren.
tegen 3 uur kwamen we in Kaikoura aan. We zijn naar het VVV geweest en hebben er een backpakkers hostel geboekt. Daar zijn we eerst heen gegaan om onze bagage te brengen. De eigenaar was er niet, maar we kregen de code van de voordeur wel om naar binnen te gaan....
daar aangekomen troffen we een Duitse jongen, die er werkte. Hij bracht ons naar onze kamer. Prachtige kamer, heerlijk bed en mooi uitzicht op de besneeuwde bergen...
aan de andere kant van het appartement was de keuken, waar je zelf je eten kon maken, en daar was het uitzicht de oceaan... Prachtig!
We hebben toen eerst maar boodschappen gedaan, en hebben Kaikoura bezichtigd. Lekker aan de oceaan gelopen en winkeltjes bekeken...
Heerlijk eten gekookt en toen was het al weer pikdonker en tijd om jullie te schrijven.
Nu zijn er geen andere backpakkers, maar ik kan me voorstellen dat wanneer je hier in de zomer komt, het vol zit met mensen van verschillende nationaliteiten, dat het heel leuk is om er te zijn.
er is een gezamelijke huiskamer met openhaard en tv. Spelletjes, boeken en zo meer.
En dat voor maar 45 euro voor zijn tweeen.... Niet gek, maar goed voor ons budget. haha.
Nou, we zijn moe natuurlijk, dus laat zal het wel niet worden...
toch maar weer een hele ervaring met prachtig uitzicht.
tot de volgende keer! Hoop ik op weer zo`n mooie slaapplaats...
groetjes, Ingrid

• 11 September 2014 - 11:51

Magrit:

hoi Ing en Dik,
    leuk om te lezen dat jullie zo enthousiast het avontuur tegemoet gaan, vanuit het vertrouwde en voorspelbare ("saaie") leven! dapper en heel leuk!
    geniet van de mooie dingen en de aardige mensen die jullie treffen en blijf goed op de weg letten natuurlijk :-)
    veel plezier
    Fokko en Magrit

• 11 September 2014 - 17:19

Rob Stegeman:

Waar blijven de foto's ?

• 11 September 2014 - 21:15

Pa En Ma.:

Hallo Ingrid en Dik.
    Wat een mooie dag leuk om zoveel dingen te zien en mensen te ontmoeten.Wij zijn vandaag met
    Harrie en Wil naar Garderen geweest daar was zandschulpturen erg mooi .Daarna zijn we naar Harderwijk
    gereden heerlijk ijs gegeten ( nee geen paling)
    Na een prachtige tocht binnen door zijn wij in Epse bij de chinees beland.Pa ligt nu moe en voldaan in bed.
    Lieve mensen geniet er maar van maar wees voorzichtig.
    Veel plezier en veel liefs Pa en Ma.