dag 8 - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Heijenk - WaarBenJij.nu dag 8 - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Heijenk - WaarBenJij.nu

dag 8

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Heijenk

10 September 2014 | Nederland, Deventer

haaaaaa, vandaag hebben we een eigen auto gehaald.
een toyota Yaris. Mooi ding en nog nieuw. Dat kun je van de auto`s van de mensen hier niet zeggen. Allemaal oude "troep".
en smerig en stoffig etc. maar goed, wij hebben een mooie en daar herken je dus de gehuurde auto`s ook aan hier...
Merel heeft ons naar het vliegveld gereden, en daar hebben we de auto gehuurd. Aardige mensen en binnen 10 minuten was het gepiept...
We zijn zelf naar huis gereden. Merel was al vooruit gegaan, dus we konden niet achter haar aan rijden om af te kijken.
Maar Dik had de heenweg goed opgelet, en reed in 1 x goed terug.
wel even wennen hoor, aan de linker kant rijden. toen hij tijdens het rijden ook nog eens de knopjes ging uit proberen, reed ik dus zowat in de berm... brrrrr.
thuis gekomen hebben we de route uitgestippeld die we willen gaan rijden. we gaan naar het noorden van het zuidereiland. Als het goed is, zien we, voor ons, heel veel bijzonders.
Morgen gaan we vertrekken.
vanmiddag zijn we bij een vriendin van Merel op bezoek geweest. Marie. Zij woont met haar dochter in een echt Kiwi-huisje. Propvol met meubels, boeken, en troep!
het was een mooi huisje om het verschil te zien tussen de Kiwi mensen en de rest van de inwoners.
We hebben een rondleiding gehad over haar land. Ze heeft een stroompje van een eigen bron. Kraakhelder water, maar het was niet te gebruiken voor mensen, want verderop stond een fabriek die zijn afvalwater loost in de grond....
Halverwege kwamen we haar kippen tegen, en 1 was zo tam, dat ik die kon pakken en daar heb ik even mee geteut.... zo leuk, een kip!
We zijn verder gewandeld en kwamen verschillende planten en bomen tegen, die we hier niet hebben. Palmbomen bijvoorbeeld. Ze kwam om in die dingen die nog heel klein overal de grond uit kwamen. Merel kon ze goed gebruiken, en heeft er 1 alvast meegenomen, om aan Jan te laten zien. Als ze meer wil, kan ze ze komen halen... Mooi toch, want ze zijn heel duur.
ook stond er een heel oude eikenboom in de tuin. Zo 1 had ik nog nooit gezien. hij leek wel 1000 jaar maar was maar 150 jaar. Rond 1880 kwamen de eerste buitenlanders in Nw. Zeeland, die het land toen overgenomen hebben. Tot die tijd waren er geen eikenbomen in Nw. Zeeland, dus de boom kan niet ouder zijn dan ongeveer 150 jaar.
maar hij was prachtig! een heel korte stam, met heel lange overhangende takken. Hij leek op de boom uit de Harry Potterfilm, waar Ron in getrokken werd. Prachtige boom dus, nog zonder blad, dus kon je mooi de contouren zien.
We hebben heerlijk thee gedronken, met een gevult eitje erbij... niet van chocolade of zo, maar een echt kippeneitje... die wij dus bij de borrel nemen... maar ze waren lekker. Ook stond er een bakje met gedroogd fruit en groente. Merel heeft bietjes geprobeerd, en vond het niet zo lekker, en ik heb gedroogde banaan gehad. Heerlijk!
Ze had heel veel tafellakens gekregen, die ze zelf niet wilde gebruiken. Merel ook niet, dus ik mag ze meenemen. Heel mooie groene en een rode. Mooi voor de kerst. Dank je wel!
thuis gekomen hebben we snel eten gekookt, en daarna een hele berg afwas weggewerkt, want Merel heeft weer kaas, camambert, gemaakt. Het stikt hier van de eigen gemaakte kazen.... Lekker hoor.
nu zitten we vast te genieten van de komende dagen die voor ons liggen. Jan zoekt vanallles op internet op. we gaan het bekijken.
lekker vroeg naar bed om goed uitgerust op pad te kunnen.
tot morgen, als ik ergens een intrenetcafe kan vinden. anders zullen jullie 10dagen moeten wachten op een bericht van ons, hier down under!
doeidoei, Ingrid

• 10 September 2014 - 12:54

Pa En Ma.:

Je reisverslag gelezen erg leuk Wat heerlijk voor jullie om van zoveel te genieten.
    Ze zijn nu erg druk bezig met de verwarming,dan weer stofzuigen.Wij wensen jullie veel plezier en
    wees voorzichtig. veel liefs Pa en Ma tot de volgende keer.

• 10 September 2014 - 15:55

AM:

Lieve Ingrid en Dik

Heel veel plezier en genieten hoor.
    Hier worden de bladeren van de bomen al behoorlijk geel/rood/bruin. Dus geniet van de lente daar.

Succes met Links rijden. Vooral als er niet veel verkeer is. Dan was ik geneigd om weer rechts te gaan toen ik in Australië reed.
    Een fijne tijd.

liefs Dick en AnneMieke

• 10 September 2014 - 18:21

Karin:

Wij wensen jullie ook heel veel reis en avontuur plezier.
    wel foto's maken hè
    Kunnen wij bij jullie thuiskomst ook mee genieten:) en jullie na genieten.
    Hier alles goed , de Larense Kermis weer overleeft.
    Het pootje hersteld langzaam , maar ala het is niet anders.
    Janneke houd vrijdag open huis voor fam en vrienden.
    Dat missen jullie dan weer, maar op avontuur gaan is leuker.
    dag dag

groetjes hen en karin