dag 10 - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Heijenk - WaarBenJij.nu dag 10 - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Heijenk - WaarBenJij.nu

dag 10

Blijf op de hoogte en volg Heijenk

12 September 2014 | Nieuw Zeeland, Nelson

Hallo vanuit Nelson

we zijn in Nelson aangekomen. Dat ligt in het topje van het zuider-eiland.
het was een heel bochtige weg met verschillende soorten weer...
we begonnen met mooi, zonnig weer, maar kwamen hoog in de bergen in de wolken terecht, dus was het "bewolkt" met veel regen.
Momenteel, in Nelson, regent het pijpenstelen...
We hebben in .... ik heb de kaart niet bij me en heb maar een half uurtje aan de computer, dus ik zoek de plaatsnaam niet op...
Maar goed, we hebben een aquarium beszocht. Mooi maar erg klein. het lag in een prachtig parkje. aangelegt ter nagedachtenis aan de gevallen soldaten in de oorlog van 14-18.
vandaag hebben we eerst veel kale bergen gezien. Kaal gevreten door de koeien die nu dus bijna niets meer te eten hebben. Ze verzetten de weilandpalen dan 2meter, dus je ziet steeds hele groepen koeien netjes op een rij in het weiland staan... raar gezicht....
daarna zijn we door beboste bergen gereden. ze zijn bebost met veel naaldbomen, maar ook met palmbomen en veel brem. die brem staat in bloei, waardoor het hele gele bergen zijn...
mooie uitzichten hebben we gezien. Bij het aquarium was de haven voor het veer naar het Noorder eiland. er lag een hele grote boot voor al die auto`s die naar het noorder eiland gingen... kan de Texel boot wel 3x in.
nu zijn we dus in Nelson, een vrij grote stad. We zitten nu weer in een backpakkers place, maar dit keer niet alleen. Veel jongeren uit verschillende landen. Ik hoor al amerikanen om mij heen en zie chinezen en nog veel meer. Iedereen moet zijn eigen potje koken, maar het toetje krijgen we van het huis. Straks om 20.00 uur komt er zelfgemaakte chocolatpudding op tafel. De eigenaar, Henk Jan, een Nederlander, verzekerde ons dat we er op tijd bij moesten zijn, want met 5 minuten was het meestal op...
We gaan hier niet meer bij de keuken weg want dat wil ik wel eens proeven...
morgen vroeg staat er een ontbijtje voor ons klaar.... zo zie je maar weer... heel anders dan het vorige huis, minder luxe en stil, maar minstens net zo leuk. We horen echte Kiwi muziek op de radio en een amerikaans meisje speelt op de gitaar. leuk hoor.
We bekijken het hier een beetje, en zien morgen wel weer verder.
byby, Ingrid.

• 12 September 2014 - 08:44

Pa En Ma.:

Goede morgen vacantiegangers.
    Het eerste wat ik doe s'morgens even kijken,ikvind het leuk te vinden.
    Wat heerlijk om zo te genieten van mensen en de natuur.
    Veel plezier en tot de volgende keer.
    De hartelijke groeten en veel liefs van Pa en ma .