dag 22 - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Heijenk - WaarBenJij.nu dag 22 - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Heijenk - WaarBenJij.nu

dag 22

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Heijenk

24 September 2014 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

ach wat zonde,,, ik had gisteren een hele leuke mail geschreven, maar die is bij het foto`s invoegen verloren gegaan. De foto`s staan bij dag 20.
gisteren is Marie hier geweest en heeft ons spinnen geleerd. Het is goed gegaan, want ik bDe en nog wakker, of is het echt 100 jaar later???? en waar is die prins dan????
Maar goed, ik heb heerlijk leren spinnen. Ik kreeg eerst les, en daarna Merel. Eerst moest ik spinnen zonder mijn voeten te gebruiken. Dat is moeilijk zeg! Marie deed een stukje voor en het leek heel makkelijk! Maar volgens haar heb ik nu een uniek draad gesponnen.... zeker niet overal even dik mooi.
toen het spinnen onder de knie was, mocht ik spinnen met mijn voeten erbij om het wiel aan te drijven... haha, dat gaat niet natuurlijk zo in het begin... Of mijn draad, of mijn voeten maar alletwee tegelijk????
Marie heeft geweldig geholpen en ik moet zeggen, dat mijn draad er best mooi uitziet. Ik moest 2 spoelen spinnen, en die daarna in elkaar draaien. Toen had ik een mooi stuk draad. Dat ging in de wastobbe en 10 minuten later hing er een pracht van een knot wol aan de lijn te drogen, al zeg ik het zelf. `s avonds heb ik de streng wol om mijn nek gehangen, net als een col. Heerlijk warm. Nu moet ik er nog iets moois van zien te maken, maar dan moet ik eerst leren breien... Oma maar lief aankijken....
Daarna was Merel aan de beurt. ook zij heeft een mooie streng draad gesponnen. Marie vertelde dat het grappig is dat wij alletwee zo verschillend spinnen....
Met Marie praten is ook zo leuk, ze komt oorspronkelijk uit Nederland, maar ze is al heel lang hier. Ze praat half nederlands met ons en half engels. So, nu moet je that wheel draaien... deze wol is from the neck of het schaap, dat is de beste wool.... maar we hebben het maar weer geleerd.

vandaag heeft Jan een snipperdag genomen en zijn we met z`n allen naar de Arthur`s Pass gereden. Dat is een heel eind hier vandaan, en we zijn er dan ook niet gekomen. We zijn eerder omgedraaid. Dat moest zo, want de weg loopt van oost naar west en dan moet je daar overnachten om de volgende dag weer terug te kunnen. zo lang is die weg. Maar we hadden geweldig mooi weer, echt korte broekenweer...
de zon scheen heerlijk, maar we gingen dus naar de bergen waar sneeuw was gevallen in de Arthur`s Pass. Prachtige bergen gezien met sneeuw en dan de zon erop! zo mooi!
eerst zijn we naar Lake lindon gegaan. Daar hebben we heerlijk aan het water gezeten en de jongens zijn gaan klimmen en klauteren in het water. Brrr mij niet gezien, het water is veel te koud! komt zo uit de bergen van het smeltende sneeuw!
En toen zijn we doorgereden naar..... Castle Hill ! daar zijn de opnames geweest van de film Lord of the Rings. Geweldig mooi en we zijn helemaal naar boven geklommen! Wat een paadjes en een rotspartijen. Nu nog meer eens de film gaan bekijken, of we het herkennen...
Ik heb een rots omver geduwd en omhoog gehouden.... maar dat zien jullie wel op de foto`s... hihi...
we zijn verder gereden en toen kwamen we bij Cave`s stream.... Marc, ik moest gelijk aan jou denken... dat was echt iets voor jou. Ik natuurlijk niet, maar je kon dus een grot in gaan, waar een heel smal paadje was om te klimmen en te klauteren, door het water, over de rotsen, soms een trapje op, soms een ketting als leidraad.... Pikdonker natuurlijk en als je het goed doet, kom je aan de andere kant van de rots weer naar boven... kletsnat en door en door koud.
Doe je het niet goed.... ja, dan zit je daar nu nog ergens vast....
prachtig mooi helder water over verschillende rotspartijtjes en dalen.
toch is de winter heel droog geweest. Dat had ik jullie al eerder verteld, dat de rivieren bijna opgedroogd zijn.. en dan moet het nog zomer worden... ze verwachten ook een hele droge zomer, dus Merel probeert nu al om van een paar koeien en geiten af te komen. want die zullen deze zomer geen gras kunnen eten, maar alleen hooi wat je moet kopen... Trouwens, die geit, Femke, staat echt op knappen! iedere morgen kijken we verwachtingsvol uit ons slaapkamerraam, maar nee, nog steeds niets. Ik ben benieuwd ofwe het nog mee zullen maken of de jonge geitjes er komen als wij erzijn.
Ik denk steeds dat de pootjes van de moeder het zullen begeven, zo dun zijn die, en zo dik is haar buik1
Nou, op de terugweg van de cave, hebben we wat doorgereden. Wemoesten dus dezelfde wag, maar ik kijk meestal naar rechts naar buiten, dus nu ook weer en zag ik dus de weg van de andere kant.... ook heel mooi. Raredingen toch die bergen.... Hoe zouden ze ontstaan zijn en hoe loopt dat zand dan naar beneden.. en die waterstroompjes van het smeltende sneeuw en ijs. Ik vroeg mij af hoe lang het zou duren als je zo`n berg zou afgraven.... Dat maken wij niet meer mee!!!! Ze zijn zo groot! Dan is de Holterberg en Vaalseberg er nog maar een molshoopje bij.
We hadden allemaal veel te weinig brood en water meegenomen, en hadden dus best trek gekregen. In Oxford zijn we toen beland bij een fish and chips cafe. In de auto hebben we alles lekker opgepeuzeld.
Thuis gekomen, was ik doodmoe. WE zitten met 7 mensen in de auto, dus een druk gekakel van iedereen door elkaar. Dan zat ik nog heerlijk in het zonnetje achter glas... nou, dan wil ik wel moe worden hoor!
Ik hoor van meerdere gezinsleden dat ze moe zijn.. We hebben ook zoveel beleefd en beklommen.... Ik mag nog wel 6 weken vakantie hebben om bij te komen... Dit is niet mijn dagelijkse kost hoor!
We hebben Merel en Jan uiteraard hartelijk bedankt voor deze mooie dag. We hebben ook hier weer veel foto`s genomen en komen allemaal in het grote boek. Ook stukjes van takjes heb ik meegenomen. Het zijn struiken met hele scherpe doornen, en ze staan er zo dood bij als een pier. En toch kwamen er al jonge scheutjes aan! en ze groeien gewoon op de stenen rotsen... Waar groeien ze dan van????
zoveel om te zien en over na te denken... heel mooi.

groetjes van Ingrid, Dik, Merel, Jan, Jafeth, Yoachim en Braydon.
doei doei.

  • 24 September 2014 - 18:52

    Pa En Ma.:

    Wat een verhaal zeg heerlijk om zoveel mee te maken.Als je weer thuis bent raak je niet uit vertelt.
    Ingrid en Dik wij wensen jullie nog fijne dagen en veel plezier.
    Liefs Pa en Ma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

nieuw zeeland

we gaan 4 weken naar nieuw zeeland om merel en haar gezin te ontmoeten. verder reizen we het zuidereiland rond

Recente Reisverslagen:

30 September 2014

weer thuis

27 September 2014

dag 25

26 September 2014

dag 24

25 September 2014

Dag 23

24 September 2014

dag 22
Heijenk

dik en ingrid zijn getrouwd en gaan naar nieuw zeeland om een vriendin te bezoeken, merel. we blijven 4 weken en zullen een rondreis door het zuidereiland maken.

Actief sinds 13 Aug. 2014
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 5482

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 30 September 2014

nieuw zeeland

Landen bezocht: