dag 18 - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Heijenk - WaarBenJij.nu dag 18 - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Heijenk - WaarBenJij.nu

dag 18

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Heijenk

20 September 2014 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Hallo,
het verslag van dag 17 is er niet omdat gisteren het internet niet deed.
vandaag dan maar.
gisteren zijn we naar de dierentuin gegaan met allle jongens van hier.
het was een leuke dag, maar de dierentuin is hier heeeeeeeeeeel anders dan bij ons.
we waren met een halve dag al uitgekeken....
wat wel weer heel mooi was, was dat je de dieren mocht voeren. De giraffen en de aapjes...
Giraffen eten mimosa! die mooie gele bolletjesbloemetjes die bij ons zo duur zijn...
we hebben fish and chips gegeten en we hebben verteld dat we dat in Nederland zo niet doen. Bij ons eten we vis of patat, maar vaak niet samen in een cafetaria dan tenminste.
We vertelden dat we bij ons patat eten met een kroket, frikandel of nasibal... Nou , de jongens wilden wel eens nasi eten.
en die heb ik vandaag gemaakt. Merel had een vrije dag wat koken betreft, en ik heb dus gekookt. Nasi voor 9 mensen, waaronder een Japanse WWoofer...Was benieuwd of hij het goed zou keuren, maar hij kende helemaal geen nasi....
Niettemin dat, ze vonden het allemaal erg lekker en sommigen hadden 2x opgeschept. Ook had ik nog custardvla gemaakt, iets wat ze hier ook niet gewend zijn, en in Japan al helemaal niet. Maar die ging er ook wel in. Ik had 2 schalen, 1 met vel en 1 zonder. Dat had ik expres gedaan, want Jafeth gaat binnenkort weer op jacht voor een paar maanden, en moet dan voor zichzelf koken. Hij wilde wel de pudding leren koken. Ik heb hem dus laten zien dat je een vel krijgt, als je het niet afdekt. Nou, hij zal het nooit afdekken, want het vel ging er best in! bij meerdere mensen trouwens....
Na de maaltijd hebben we nog een tijd zitten kletsen, en geprobeerd om de Japanse jongen, Judai, de r te leren zeggen... hahaha leuk!
ook hebben we hem en een vriendje van Yoachim, Nederlands proberen te praten. We hebben uitgelegd dat Nederlands veel op Engels lijkt...
arm - arm, vinger - finger, etc....
Vandaag hebben we de auto terug gebracht. het was een mooie rit zo rond het eiland, maar dat is nu voorbij.
We blijven nog een week bij Merel Rond zum hauze.... en gaan natuurlijk vanuit hier nog wel wat doen.
het hoeft eigenlijk helemaal niet, want vanuit de kamer zie ik hele mooie bergen en de regen die deze kant op komt. ... Je kunt het van veraf zien aankomen. Hele onheilspellende wolken.
Maar de wolken bleven vandaag boven de bergen, en kwamen niet hier.
we hebben heerlijk buiten gezeten en gewerkt... Dik heeft zelfs op een Quad gezeten! hij reed er zo mee weg... Het ding is van Jafeth, hij jaagt ermee.
de weilanden hier zijn zo groot, dat je het niet kunt belopen...
Net zo als de cowboys in de Amerikaanse films...

vanmorgen kreeg ik een mail uit Nederland met de advertenties van Annick in de Stentor...
Ik was zeer ontroerd door de advertentie van Humanitas. Heel veel dank aan jullie!

Een fijne dag voor jullie gewenst en voor mij lekker slapen...
nagenieten van alle complimentjes voor het eten :)

Doei, doei, Ingrid

• 20 September 2014 - 16:54

Magrit:

leuk hè, met vreemde mensen praten over hun gewoontes en gebruiken, heel leerzaam ook ;-)
    van mam heb ik begrepen dat de uitvaart van Annick heel mooi was met prachtige bloemen en mooie muziek van "de toppers". We steken vandaag een kaarsje voor haar op.
    groetjes en veel plezier samen

• 20 September 2014 - 17:56

Pa En Ma.:

Manon en ik zijn naar de crematie geweest namens jou, het was erg mooi .
    Manon heeft foto's gemaakt ze zijn erg mooi geworden.
    Wat gaat de tijd snel he, nog maar een week en dan zijn jullie al weer terug.
    Wij wensen jullie nog fijne dagen en veel plezier
    Veel liefs van ons beiden Pa en Ma.