dag 14 - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Heijenk - WaarBenJij.nu dag 14 - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Heijenk - WaarBenJij.nu

dag 14

Door: Ingrid en Dik

Blijf op de hoogte en volg Heijenk

16 September 2014 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Goeden morgen,
hier is het al weer 19.45 uur. We hebben er een rustige dag opzitten, maar hebben wel weer veel gezien.
Vandaag zijn we richting de hoogste berg van Nw. Zeeland gegaan, de Mount Cook.
Onderweg zijn we gestopt bij een zalmkwekerij. leuk om te zien, want ze waren bezig zalmen van wel een halve meter over te scheppen van de ene in de andere tank. Wat een joekels waren dat al.
Vandaar uit een beetje een saaie rit gehad door de bergen en later door open vlaktes.
Zo kun je wel heel verschillende soorten bergen zien. Bergen met bos, met weide, kaal gevreten weides, koeien en schapen. Ook heel veel bijenkassen... maar waar de bijen dan hun honing vandaan moeten halen???? Geen idee, want ze staan meestal in het open veld met alleen maar kale weiden om zich heen.
We zijn door de besneeuwde alpen gereden. Ik heb een sneeuwbal gemaakt, terwijl het hier al lente is en het 10 graden was. Grappig om mee te maken.
Via Twizel zijn we nu in Lake Tekapo aangekomen. Dat is een stadje aan het meer Tekapo. We kregen eerst een 4 persoonskamer in dit backpackers-lodge, maar daar hebben we toch maar van af gezien. Een heel piepklein kamertje met 2 stapelbedden... dus als we geluk hadden, kregen we er nog iemand bij.... Nou, daar hadden we geen zin in, dus hebben we een dubble room geboekt. dat is dus een kamer met 2 persoons bed. Wel weer duurder natuurlijk, maar oke, dan heb je ook wat. En in dit geval betekend het dat we een eigen huisje hebben.... Jaja, een overdekt bed eigenlijk....
dit is de minst leuke backpacker die we tot nu toe gehad hebben. erg commercieel. Niets gratis koffie en thee, laat staan een ontbijt erbij.... bij die anderen was dat allemaal wel... Ontbijt: wit brood met jam... maar goed, het was for free...
Hier bij het meer was een leuk wandelpaadje... Steil omhoog maar uiteindelijk een mooi uitzicht over het meer. Alle wateren zijn hier echt blauw. Niets dat vieze water van thuis in de meren en de zee. Hier is het echt blauw. Maar ja, het zijn bijna allemaal meren en rivieren met regenwater vanuit de bergen, dus van de sneeuw.
We gaan lekker een borreltje drinken vanavond. Op deze mooie dag dan maar. De zon scheen heerlijk vandaag en in de auto was het echt lekker warm. Buiten in de sneeuw wonder boven wonder ook. De das ging in ieder geval al gauw weer af...
Het was een mooie dag.
Tot morgen maar weer!
Groeten, Dik en Ingrid.
Dik wil niets schrijven, hij vind het wel goed wat ik doe...
Hij moet ook de hele dag rijden, dus daar wordt je ook moe van want de wegen zijn hier natuurlijk niet zoals thuis. Heel veel bochten en naar boven en naar beneden maar weer.
O jee, mijn tijd is om....
doei..... weer 2 dollar weg.....

• 16 September 2014 - 10:11

Merel:

Vanaf Tekapo is het nog maar 1 dag naar ons rijden!
    Hebben jullie Jafeth's huisje nog gezien precies tussen Twizel en Tekapo?
    Gaan jullie niet naar Queenstown en Wanaka? Je kunt wel een hele dag daar zijn. Er zijn verschillende dingen te doen, en er zijn leuke winkeltjes en restaurantjes (gezellig, maar touristisch).
    Zijn jullie ook van plan naar Dunedin te gaan? Daar kun je pinguins in het wild bekijken!
    Geniet-se...
    Liefs van Merel