Dag 23 - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Heijenk - WaarBenJij.nu Dag 23 - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Heijenk - WaarBenJij.nu

Dag 23

Blijf op de hoogte en volg Heijenk

25 September 2014 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

sorry, mensen,
maar ik moet nu voor de 3e keer mijn verhaaltje schrijven van vandaag, iedere keer als ik het wil opslaan, gaat het weg....
en iedere keer wordt mijn verhaaltje natuurlijk iets minder leuk.. als je schrijft wat je zo invalt, is het veel leuker.

Vandaag hebben we zeep en zalfjes gemaakt. jaja, ik heb vette handen gekregen....
We hebben ontsmettende zeep gemaakt, voor als er bacterien uit het buitenland ons land binnen komen.... dan hebben we al vast wat.
Ontsmettende zeep met lavendel, tea tree, eucalyptus en nog veel meer etherische olien. die ruiken erg sterk, en het hele huis ruikt nu erg fris...
de jongens vinden het stinken, dus al die geurtjes is een echt "meidending".
We konden de ramen niet open zetten, want de buurman was zijn takken aan het verbranden en dat geeft veel rook. Tijdens onze reis hebben we dit ook veel gezien. Eerst komt er iemand om de shelterbelt, (soort windschermen van rijtjes bomen) te snoeien. de takken, het afval moet je zelf opruimen. De dikke takken gebruiken ze voor haardhout, en de kleine takken en naalden gaan ter plekke in de fik. Dat geeft veel rook, want het is vers hout en ook nog van dennen, dus met hars erin. toen die rook over was, ging Yoachim de kachel aanmaken met denneappels, en dat geeft weer nieuwe rook. Hier in huis "stinkt" het dus lekker naar geurtjes van onstmettende zeep....
Ik heb het hele proces opgeschreven in mijn witte Humanitas-boekje, dus wie een workshop wil.... opgeven bij Ingrid.
Na de zeepjes hebben we zalfjes gemaakt. Ook ontsmettend. die kun je op je huid smeren, of op je lippen bij schraal weer, en, als je er meer olie bij doet, om te masseren. Karin, iets voor jou???
Ook dit proces heb ik opgeschreven dus... wie een workshop wil.... opgeven bij Ingrid... haha

Merel heeft een bankje bij de piano met een kapot dekje. Nu llijkt het Jan wel leuk als er een nieuw dekje op komt, en wel van Possumhuid/vacht... die liggen er hier genoeg van Jafeth, dus maar eens met hem onderhandelen. Hij wil ze verkopen, en de mooiste zijn natuurlijk het meeste geld waard.... Maar ja, voor een bankje van zijn moeder????
Ik heb het eens bekeken en ik geloof warempel dat ik het wel kan maken. Het probleem is denk ik, de harde onderhuid. Met een veiligheidspeld heb ik er een gaatje in geprikt, en dat ging heel gemakkelijk. dus met de naaimachine meot het geen probleem zijn. en anders maar met de hand, dan prik ik er wel eerst gaatjes in. Dat is makkelijk, dat kon ik al op de kleuterschool.... gaatjes prikken... haha
Merel wil de staarten er aan houden. Ikzou ze er af halen, ze hangen dan zo raar aan de kant naar beneden... Maar ja, het is haar bankje...
Morgen ga ik het proberen. We zien wel.
Maar eerst gaan we naar de markt.
groetjes en tot morgen.
ik hoop dat het nu verzonden gaat worden, anders wordt ik gek....
Ingrid

  • 25 September 2014 - 10:47

    Pa En Ma.:

    We hebben alle verslagen nog kunnen lezen.Wat een mooie foto,s.Een workchop lijkt me erg leuk.
    We zullen het wel zien en horen.Geniet er nog maar van en de hartelijke groeten van ons beiden.
    Pa en Ma.

  • 25 September 2014 - 11:17

    AM:

    Lieve Ingrid,

    Je kunt een speciale naald kopen om leer te stikken met een naaimachine, maar dan zullen jullie wel naar de grote stad moeten lijkt mij.

    Heel veel succes er mee.
    en voor Dik ook nog veel genieten van de laatste dagen.
    Groeten aan Merel en Jan en alle anderen

    liefs AnneMieke en Dick

  • 25 September 2014 - 13:09

    Karin:

    Ja,ik meld me aan voor alle twee de workshops :)
    Lijkt me helemaal leuk en lekker.
    jullie laatste week hè, wat gaat de tijd snel.
    Dik al een zalm gevangen?
    gr karin en henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

nieuw zeeland

we gaan 4 weken naar nieuw zeeland om merel en haar gezin te ontmoeten. verder reizen we het zuidereiland rond

Recente Reisverslagen:

30 September 2014

weer thuis

27 September 2014

dag 25

26 September 2014

dag 24

25 September 2014

Dag 23

24 September 2014

dag 22
Heijenk

dik en ingrid zijn getrouwd en gaan naar nieuw zeeland om een vriendin te bezoeken, merel. we blijven 4 weken en zullen een rondreis door het zuidereiland maken.

Actief sinds 13 Aug. 2014
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 5477

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 30 September 2014

nieuw zeeland

Landen bezocht: