dag 7 - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Heijenk - WaarBenJij.nu dag 7 - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Heijenk - WaarBenJij.nu

dag 7

Door: ingrid

Blijf op de hoogte en volg Heijenk

09 September 2014 | Nederland, Deventer

vanmorgen zijn we naar de huisarts geweest. Aardige man die maar de helft van de prijs rekende, omdat hij het rubbisch vond om voor een heel consult te rekenen, terwijl ik alleen maar een recept nodig had! aardige man toch.
daarna lekker veel gewinkeld met Merel. Ook naar de bieb geweest.
toch echt wel heel anders dan bij ons hoor.
thuis gekomen de was gedaan en daarna zelf cruesli maken...
Merel heeft het allemaal voorgedaan, en het resultaat was wel 7 potten vol cruesli, die weken goed blijft.
thuis ga ik dit ook maken. ik zat er met mijn noteboekje naast....
mmmm. echt lekker...
een paar dagen geleden heeft Jafeth een kip gezien. als er dieren hier los rond lopen, zijn ze van niemand, en mag je ze vangen...
Jafeth heeft ze vanavond niet gevangen, maar geschoten natuurijk....
direct gevilt en nu liggen er 4 prachtige hanen op het aanrecht. echt dikke hanen met veel vlees en weinig vet.
ben benieuwd wanneer we kip te eten krijgen....

nou, vanaf morgen zijn we wel zo`n beetje over de jetleg heen en zijn we aardig bijgekletst, dus gaan we een auto huren om rond te trekken.
we hebben een mooie kaart van Merel om mee te nemen. daar staan mooie routes op, en ook de dingen die er te doen zijn. We gaan toch maar naar het noorden van het zuidereiland. in het zuiden en westen van het eiland verwachten ze de komende week slecht weer. heijenkweer dus.... en dus gaan we de andere kant op.
in het noorden vind je bronnen, rotsen, stalagtieten en mieten en mooie kustroutes. We gaan het zien... en gaan dan richting Abel Tasman reservaat.
daarna zakken we af naar beneden, om Mount Cook te bekijken. Tenminste, dat is allemaal het plan.
onze vakantie zou bestaan uit weerzien met Merel, en rondreizen. Deel 2 gaat nu beginnen...
ben benieuwd hoe ons dit zal bevallen. veel rijden en rondkijken. slapen in backpackershostels of Bed en Breakfast. We shall see...
groetjes....
Dik en Ingrid

• 09 September 2014 - 12:10

AM:

Hoi Ingrid en Dik,

Heel heel veel plezier en alle goeds op jullie tocht. Succes met de voorbereidingen nog en we wachten op je gezellige post. Dat zal wel wat lastiger zijn, om elke dag een internet verbinding te vinden die je kan gebruiken. :-)

Rijd voorzichtig en geniet.
    Wel je Engeltje meenemen hoor! ;-)

Liefs AnneMieke en Dick

• 09 September 2014 - 19:17

Pa En Ma.:

ik probeer het nog een keer. Wat leuk om jullie zo te volgen. Wij hebben tante Dany een paar
    dagen gehad erg gezellig. Wij hebben veel gefietst gaat erg goed.
    Morgen komen ze de verwarmings ketel plaatsen.
    Donderdag gaan we met Wil en Harrie een dagje uit.
    Wij wensen jullie veel plezier en wees voorzichtig.Doe de groeten aan merel en haar gezin.
    veel liefs van pa en ma dag hoor tot de volgende keer.