dag 6 - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Heijenk - WaarBenJij.nu dag 6 - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Heijenk - WaarBenJij.nu

dag 6

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Heijenk

08 September 2014 | Nederland, Deventer

ja, hoor, vandaag naar de tandarts geweest en Mr. Durk, (Dik) heeft een kies minder.... en ik 200 dollar....
het was een hele wandeling want de tandarts waar Merel ons afgezet had, had geen tijd. Hij verwees ons naar een andere die een half uurtje wandelen was. Daar kon Dik gelukkig wel direkt terecht. 5 minuutjes wachten en daar kwamen de spuiten... even wrikken en weg was de kies.
en ik heb van bepaalde medicijnen niet genoeg meegenomen, (verkeerd geteld) en heb dus nieuwe nodig. Moet ik morgen eerst naar een huisarts, want het is niet zonder recept te krijgen..... Wat een sullen zijn wij toch...
Daarna hebben we heerlijk boodschappen gedaan. Thuisgekomen lekker koffie en ging Dik met Jafeth vissen in de Ashley rivier. Het was niet de goede tijd, want de vissen waren al weer weg. Het werd laagtij. Ze waren gauw weer terug.
Merel en ik hebben het huis schoon gemaakt. Ik stoffen en stofzuigen en Merel dwijlen. Na een uurtje waren we klaar, Dik weer terug en lekker weer aan de koffie.
En toen is Merel begonnen aan kaas maken. Camambert!
heel makkelijk! je moet alleen de juiste bacterien hebben en heeeeeel veeeeel tijd.
Maar vanmiddag hebben we bij het brood al een camambertje geproeft op brood. Lekker hoor en niet te vergelijken met de gekochte!
We hebben heerlijk gegeten vanavond. We krijgen iedere dag meerdere groentes, aardappelen en vlees. Vandaag geen croissants....hahaha
koffie toe en nu heerlijk op de praatstoel....
Wat een dag! vanmorgen lekker buiten in de zon gezeten, en snel weer naar binnen, want het was te heet! en vanmiddag was het bewolkt en koud! De jas aan.
geen dode beesten vandaag maar wel gebraden kwartel, die Jafeth al eens eerder geschoten had en uit de diepvries gehaald.
We hebben heerlijke ontbijtkoek gekocht vanmorgen in de winkel, dus nu hebben we "een koekje bij de thee" en de jongens vinden het heerlijk! Merel had geen tijd gehad om brood te bakken, dus hadden we gekochte bolletjes. ik heb de jongens geleerd dat die erg lekker zijn met honing erop en een sneetje ontbijtkoek.... smullen!
o,o, wij hebben een verkeerde invloed op de jongens.... maar lekker was het wel!
Nou, nu ga ik nog samen met Merel eten koken voor haar man Jan en de oudste zoon Jotham. Dat nemen ze mee naar het werk en de universiteit. Voor ik zo gek ben om voor Dik zijn brood te smeren, laat staan voor hem apart te koken....

tot morgen.
Ingrid en Durk....

• 08 September 2014 - 20:11

AM:

Hoi Ingrid en Dik,

Fijn dat het goed is na het trekken van Dik zijn kies. Sterkte hoor Dik.
    Hebben jullie al een idee wanneer jullie met de auto/camper weggaan?
    Voorlopig nog niet uitgekletst en uitgekeken bij Merel toch?

Genieten en alle goeds voor jullie