dag 2 - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Heijenk - WaarBenJij.nu dag 2 - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Heijenk - WaarBenJij.nu

dag 2

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Heijenk

05 September 2014 | Nederland, Deventer

dag dag,

och, zo zielig.... Jafeth heeft gisteren avond een possum geschoten...
toen hij hem bekeek, bleek er nog een jong in de buidel te zitten, dus die moest ook maar dood.... ach...
maar ja, jullie kennen mij, als iets dood is, ben ik er als de kippen bij om te kiijken hoe het nu verder gaat... hahahaha
het is een prachtig beestje met mooie bruine huis en klauwen!!! die wil je niet tegen komen... ze zijn zo groot als een kleine huiskat ongeveer.
thuis heeft Jafeth het dier gevilt. Prachtig mooi, zo zijn jasje uit.
Pap, net het kippen slachten wat jij altijd deed... alles vertellen en bekijken..
de hond had lol met het vlees en het jong.... achhhhh

vandaag zijn we naar de farmer market geweest. een kleine markt van boeren die hier hun eigen producten verkopen. Merel wil alleen organisch voedsel, dus was dat hier volop te koop. het was vandaag de laatste dag voor de lente, dat er appels gekocht konden worden, dus reden we met heel veel kilo`s appels terug... Ja, zo gaat dat hier, niets geen import...
vanmiddag lekker brood gegeten met eigengemaakte jam en kaas erop. lekker hoor.
daarna hebben we de zeep gemaakt. met natuurlijke geurolien erin...
jaja, vette zeep met olie erin... Ingrid heeft er aan gezeten.. Alles stinkt nu naar lavendel en honing. hahaha
in de namiddag zijn we naar ohoka geweest. naar de bank en de supermarkt. een normale supermarkt.
thuisgekomen heeft Jafeth heerlijke croissants gemaakt, die we bij het avondeten opaten...
rode kool, bloemkool, gefermenteerde sperzieboontjes, gehaktbal en gebakken aardappelen... voor ons heel vreemd, maar ook wel lekker...

Merel en ik vertellen de jongens veel verhalen over vroeger. Hoe het bij Merel thuis was of bij ons. Niets dan goeds hoor! Veel gelachen natuurlijk.
Jafeth jaagt echt, en toen Merel en ik ongeveer 10 jaar waren, gingen wij ook in het bos jagen. eerst een stok gezocht, en toen een platgereden egel van de weg geraapt, om een stekel eruit te trekken en die op de stok te plakken... Dat was onze speer... Jafeth heeft een echt geweer....
de tijden gaan vooruit!
er was een gigantische berg afwas en van de weersomstuit liet ik een glazen bord vallen.... ojee, op de plavuizen vloer in duizend diggels...
voor straf maar de hele benedenverdieping gezogen...

straks lekker koffie drinken en dan weer lekker slapen...
onze jetleg is nog niet helemaal over. we waren om 6 uur vanmorgen klaar wakker en nu, 8 uur vanavond, ben ik toch echt wel moe.

Morgen neemt Jan ons mee naar Christchurch waar we de vervallen stad gaan zien. we hebben er al veel boeken met foto`s van bekeken. Ben benieuwd hoe het er nu, 4 jaar later, uitziet. we zien wel veel lege plekken en buiten de stad zijn allemaal nieuwbouwwijken. er is een gigantisch tekort aan huizen, dus ze schieten als paddenstoelen de grond uit. Jammer van de natuur, die moet voor de huizen wijken.

wij zijn hier op vakantie, dus regende het vandaag. en koud dat het nier nog is... met veel wind.. brrrr.
morgen beloofd een mooie droge dag te worden. we zien er naar uit.
groetjes aan iedereen en tot morgen vanuit.... Aotearoa (Kiwi voor Nieuw Zeeland)

dag dag , Ingrid en Dik.

• 05 September 2014 - 12:04

Magrit:

Hoihoi,

fijn om te lezen dat het goed gaat en dat jullie een goede reis hebben gehad, die jetlag duurt wel even, maar je hebt tijd genoeg ;-)
    hoe ging het eigenlijk met de bloedsuikers van Dik en wat vond hij van de reis, wat doet hij zoal overdag behalve in de boeken kijken?
    wonen ze behalve in een mooie boerderij ook in een mooie omgeving? stuur je foto's mee? van jou op de fiets bv, of op de markt....
    veel plezier en de groetjes aan Dik en Merel.

• 05 September 2014 - 13:54

Bas, Linda En Daan:

Hoi pap en mam!

Wat leuk om te lezen, weet zijn benieuwd naar de foto's
    Nu jullie aan de andere kant van de wereld zijn is het hier mooi weer. Vandaag zelfs echt warm :-)
    Bas heeft vanmiddag vrij genomen van het werk, dus gaan werken hier genieten van een lang weekend.

Dikke kus van ons

• 05 September 2014 - 14:43

Karin:

Wat een verhaal weer!!!
    Ga je iedere dag zo'n uitgebreid verhaal vertellen:)
    Wij vinden het wel leuk hoor, maar kan me voorstellen dat je s 'avond graag je bed inrolt
    Het wordt in ieder geval een mooi reis verslag.

gr Henk en Karin

• 05 September 2014 - 17:58

Miranda:

hahahahaha Ingrid! Je was vroeger dus al zo creatief en vindingrijk.... Een stekel van een egel aan een stok, verzin het maar.
    Hoop dat jullie morgen een mooie droge dag hebben, veel plezier.

Groetjes Miranda

• 05 September 2014 - 22:46

Rob:

Hallo daar,

Mooi dat de reis zo goed verlopen is. Laat inderdaad eens wat foto's zien. En ja Ingrid. Dit is wel even iets anders dan stokbrood bakken op een kampvuurtje op Hessenheem.

Doot heinig an.

Groet,
    Rob

• 09 September 2014 - 12:37

Pa En Ma.:

Wat leuk om het allemaal te lezen ik heb het eindelijk door hoe het moet.Wat fijn dat jullie het naar je
    zin hebben.Hier gaat alles goed.Wij hebben veel gefietst ook met Dany want die was het weekend hier.
    Vanmorgen druk geweest op zolder want morgen komen ze de verwarming plaatsen.Donderdag gaan
    we met Harrie en Wil een dagje uit erg gezellig.Volgende week ga ik dan een midweek weg alles is
    geregeld, wij hopen op mooi weer.Wij wensen jullie heel veel plezieren de hartelijke groeten aan
    Merel en haar gezin.
    Lieve Ingrid en dik heel veel liefs Pa en Ma.