kia ora - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Heijenk - WaarBenJij.nu kia ora - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Heijenk - WaarBenJij.nu

kia ora

Door: ingrid

Blijf op de hoogte en volg Heijenk

04 September 2014 | Nederland, Deventer

hallo allemaal!

wat een reis hebben we gehad! tjonge tjonge wat duurde dat lang!
het was een hele goede reis, dat wel, maar zo lang...
Manon heeft ons naar Schiphol gebracht en vrijwel direct vielen we in de routine van het vliegveld. zoek hier, zoek daar, gate hier, controle daar... hele belevenis.
We zijn later dan gepland vertrokken, maar de reis naar Dubai ging goed en vlot. Niets geen nare schokken of geschut in de lucht. Het leek net op een busreis naar Parijs. Je zit dicht op elkaar, er is lawaai, het vliegtuig zat helemaal vol. er waren aardige stuwardessen die prachtige pakken aan hadden.
we hebben heerlijk gegeten onderweg. we zijn om ongeveer 22.00 uur gaan vliegen en toen kregen we een warme maaltijd! was lekker aardappeltjes, kip en spinazie. Cake als toetje.
een aardige Indonesier zat naast mij en hij heeft veel verteld en uitgelegd. In Dubai was het 40 graden!!!!!
veel te warm natuurlijk voor ons. We hadden tijd om het mooie vliegveld te bekijken. Dat kun je ook op tv zien, op discovery dus we herkenden veel. mooi hoor.
daarna de reis vervolgd naar Sydney. Dat was wel een heel eind. 14 uur vliegen. en weer het vliegtuig vol en warm...
we zaten allebei aan het gangpad, dus niet echt naast elkaar. naast mij zat een stel uit Sydney en die sliepen alleen maar.
in dit vliegtuig kregen we ook al weer snel een maaltijd. weer spinazie en een heerlijk toetje. Hier komt mijn kleine maagje wel van pas, want voor mij was het meer dan voldoende, maar ik snap dat grote mannen heir niet genoeg aan hebben... haha
tussendoor drinken, en toen kwamen ze met een pizzastuk. weer eten... tegen de ochten kregen we ontbijt.
veel slapen, hazeslaapjes en eindelijk waren we dan in Sydney. daar weer in de mallemolen en heel strenge controle. steeds bij een controle moest ik mijn laarzen uit doen! Andere mensen konden hun schoenen gewoon aanhouden, maar mijn laarzen zagen er zeker verdacht uit...
steeds gaven we aan dat we veel medicijnen meehadden, maar daar deden ze niets op uit...
tussendoor in het vliegtuig naar Sydney kreed Dik wat fruit, en de appel had ik bewaard voor op het vliegveld. die appel kwam de controle in Nieuw Zeeland niet door... die moesten we achterlaten...
daar is de controle heel erg streng. we moesten wel 3x gecontroleerd worden en een speciaal formulier invullen of je geen vloeistoffen mee had, geen plantmateriaal of schoenen met zand eraan... allemaal om maar geen bacterien etc. mee te smokkelen.
In christchurch stond Merel met Jafeth ons op te wachten.
wat waren we moe.
Gelukkig de auto niet zover weg en heerlijk naar huis gereden, aan de linker kant van de weg... ook weer even wennen.
Merel woont prachtig. een echte boerderij met 2 koeien, heel veel geiten, kippen met kuikentjes, jonge geitjes en nog 1 zwangere geit die ieder moment kan bevallen... eendjes, hond, en nog vanalle.s
Iedereen is thuis. heel gezellig. iedereen gaat zijn eigen gang. er is ook een WWoofer in huis. een meisje uit China. zij heeft gekookt.
Morgen gaat zij weer weg en zijn we er alleen met Merel en de jongens.
Jafeth heeft vanmiddag gejaagd. op een quart en een geweer op de rug. Merel heeft veel verstand van goede voeding, dus daar komen we niet aan te kort.
Jan is vandaag naar zijn werk geweest, en wij hebben ons "rond zum hauze" vermaakt. Maar tegen de middag kwam de jetleg... naar bed dus. Vanmiddag een rondje gefietst op een mountainbike... Maar goed dat jullie mij niet konden zien hobbelen op de weg. De grond bevat heel veel keien hier, dus een gewoon zandpad is er niet.
We zijn naar de Ashleyrivier geweest. De hond rent gewoon mee.
Dik gaat daar een keer met de jongens vissen.
vanmiddag zouden we zeep gaan maken, dat wilde de WWooffer ook leren, maar die was eerst met Jafeth wezen jagen. toen was het te laat om zeep te maken, en gingen we eten.
Merel en ik raken natuurlijk nog lang niet uitgepraat. Dik kijkt veel boeken in die gaan over de aardbeving van 4 jaar geleden.
Christchurch ligt nog steeds in puin, en wij gaan dat morgen bekijken.
ik ga dan ook met Merel naar de plaatselijk markt door eigen boeren.
we hebben het erg naar onze zin. nog moe maar wel voldaan.

morgen weer een verslagje. we gaan het goed hebben hier. ...
groetjes van ons aan iedereen, en heel veel dank voor jullie lieve wensen voor de reis. Het is vast goed overgekomen, want de reis was gewoon goed. Merel had verteld dat zij altijd zo`n honger had na zo`n reis, omdat ze niet genoeg te eten kreeg. Zij reist met een andere maatschappij, maar wij zaten tot "de strot" toe vol en het Chineese meisje had voor ons gekookt.... en er was taart bij de thee....
Zo lief en lekker!

dag dag.... Dik en Ingrid

• 04 September 2014 - 10:27

Miranda:

Hey Ingrid en Dik!

Fijn dat jullie goed zijn overgekomen! Ik las je verslag van de reis en moest enorm lachen. Ik zag het zo voor me dat jij Ingrid, je laarzen telkens uit moest doen hahahaha.
    Ik had je idd graag zien fietsen op een mountainbike over de hobbels......
    Geniet van je vakantie!

Groetjes Miranda

• 04 September 2014 - 10:52

Bas Linde En Daan:

Wat fijn om te lezen dat alles goed gaat. Ga er heerlijk van genieten.
    dikke kus van ons!

• 04 September 2014 - 12:52

AM:

Hoi Ingrid en Dik,

Leuk te lezen dat het allemaal goed gegaan is.
    Doe Merel en de anderen, de groeten van me. Succes met alles en denk aan jezelf hoor. Niet te gekke dingen doen op fietsen en zo. ;-)

groetjes van Dick en
    Alle goeds,
    liefs AnneMieke

• 04 September 2014 - 15:59

Petra Slagman:

Fijn dat de reis goed is verlopen, nu kan het grote genieten beginnen!
    Groetjes, Wim en Petra

• 04 September 2014 - 17:33

Karin En Henk:

Joehoe, laat het grote avontuur maar beginnen:)
    Nouja, de reis was al een hele belevenis, zo te lezen.
    zijn benieuwd wat we allemaal te lezen krijgen.
    Dag dag
    henk en karin

• 04 September 2014 - 21:08

Jos En Ria:

fijn dat de reis goed is verlopen een hele ervaring veel plezier en lekker genieten groetjes van jos en ria

• 04 September 2014 - 21:27

Leonie Broekhof:

hoi dik en ingrid,

wat een leuk verhaal om te lezen.
    wat fijn dat jullie een goede reis hebben gehad.
    ga lekker genieten samen in nieuw zeeland.

groetjes leonie.

• 05 September 2014 - 07:56

Marc:

Hoi Ingrid en dik,

Fantastisch! Als ik de verhalen lees, krijg ik ook weer de kriebels om te gaan reizen! Zo herkenbaar. Hoe lang zijn jullie in Sydney geweest? Ben je de stad nog in geweest?
    Geniet van je vakantie! Op het Zuidereiland valt genoeg te beleven. Ben zeer benieuwd naar jullie belevenissen.
    Gaan jullie ook nog naar het Noordereiland?